سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

عناب و خواص آن

عناب و خواص آن

عناب در بارداری،عناب به انگلیسی،عناب به انگلیسی،عناب in english،عناب تازه

قابل ذکر است که میوه عناب دارای خواص طبی متعددی است و در مکاتب طب سنتی کشورهای مختلف جایگاه ویژه ای برای کمک به سلامت و درمان بیماری‌ها دارد.
لازم به ذکر است که عناب از میوه‌های بسیار مفیدو پرخاصیت است که علاوه بر خواص تغذیه‌ای دارای موارد استفاده زیادی به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می گردد.در واقع این میوه که می‌توان درختان آن را از ایران تا هند و جنوب چین و حتی جنوب اروپا پیدا کرد، در هر منطقه‌ای دارای اسامی مختلفی می باشد. البته در هند و پاکستان آن را «ایناب» و در شرق آسیا آن را خرمای قرمز، خرمای چینی یا خرمای هندی نامیده اند.

عناب،خواص عناب
لازم به ذکر است که درخت عناب شبیه درخت سنجد می باشد و در نواحی کوهستانی برخی از مناطق ایران مانند خراسان پیدا می گردد.
مصارف خوراکی عناب را بدانید
در واقع در بریتانیا عناب را به صورت خشک‌ شده و یا به صورت آب‌نبات‌های طعم‌دار همراه با چای عصر میل می نمایند.
البته در کره، چین و تایوان، شربت شیرین میوه عناب را مورد استفاده قرار می‌دهند.
قابل ذکر است که در بعضی مناطق از عناب برای تهیه سرکه استفاده می‌شود و در آفریقا از آن کیک تهیه می شود.

عناب،خواص عناب
بهتر است بدانید که عناب کنسرو شده و چای با طعم عناب نیز در جهان استفاده می‌گردد، در واقع اما در ایران، پاکستان و هندوستان، عناب را بیشتر به صورت خشک شده استفاده می‌نمایند، ولی قابل ذکر است بدانید که در بسیاری از نقاط دنیا میوه تازه آن به صورت سبز استفاده می‌شود که البته طعم بسیار خوبی هم دارد.
در شرق آسیا عناب‌های بسیار بزرگی به اندازه خرما و با رنگ‌های مختلف از جمله مشکی و قرمز به عمل می‌آید.
خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی عناب
در واقع عصاره آن موجب مهار اثر رادیکال‌های آزاد (به عنوان عامل افزایش التهاب) می‌گردد. حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی چون ویتامین C، کاروتنوئیدها و فلاوونوئید است. همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد گشت.

عناب،خواص عناب
عناب و قند خون
بهتر است بدانید که ترکیبات اتری موجود در آن عامل مهار کننده‌ای در افزایش قند خون است. همچنین مقادیر پارامترهای بیوشیمیایی مثل قند خون، اوره، کراتینین، کلسترول سرم، تری‌گلیسیرید سرم، HDL، LDL، هموگلوبین و هموگلوبین گلیکوزیله را به طور قابل توجهی به سطح نرمال نزدیک می‌کند.

عناب،خواص عناب
عناب و سرماخوردگی
قابل ذکر است که در طب سنتی ایران نیز مصرف جوشانده عناب برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار پیشنهاد شده است. در واقع چای عناب در شرق آسیا یک نوشیدنی بسیار گوارا به شمار می‌شود که به جلوگیری از سرماخوردگی نیز کمک می‌کند. اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید و از خشکی سینه و سرفه رنج می‌برید، عناب داروی گیاهی مناسب و کارآمدی می باشد. عناب دارای لعاب فراوان، پروتئین، مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C است. عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده سینه و ضد سرفه می باشد.
در واقع جوشانده عناب گرفتگی صدا را برطرف می‌کند. به علاوه آسم و تنگی نفس را برطرف می‌کند. برای تهیه جوشانده عناب 50 گرم عناب را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا حجم آن دو سوم شود. و استفاده کنید تا با این داروی فوق العاده بهبودی حاصل شود.

عناب و خواص آن

مطالب مرتبط:

زالزالک

گیلاس

زغال اخته

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.