سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

شاهی و خواص آن

شاهی و خواص آن

شاهی آبی،شاهی سبزی،شاهی مازندران،خواص شاهی

درباره شاهی این سبزی پر خاصیت چقدر می دانید؟

بهتر است بدانید که شاهی (تره تیزک) از خانواده چلیپاییان با نام علمی Lepidium sativum  می باشد. در واقع شاهی گیاه بومی مدیترانه شرقی می باشد.لازم به ذکر است که این گیاه یک ساله و به ارتفاع 20 تا 30 سانتی متر می باشد که در نواحی مختلف ایران هم، پرورش پیدا می کند.بدنیست بدانید که شاهی به عنوان غذا و دارو مصرف می گردد.لازم به ذکر است که سبزی شاهی را خیلی راحت می توان کاشت و خیلی راحت و فوری آماده برداشت می گردد. بدنیست بدانید که این گیاه برای روش هیدروپونیک (رشد و نمو گیاه در آب) نیز مناسب می باشد.

شاهی،خواص شاهی

جالب است بدانید که قسمت های قابل استفاده شاهی شامل ریشه ها، برگ ها و تخم شاهی می باشد. ریشه شاهی:در واقع ریشه شاهی نیز مزه تند و تلخی دارد. این ریشه برای درمان سیفیلیس و ناتوانی در ادارار کردن مفیدو تاثیرگذار است. برگ شاهی:بهتر است بدانید که برگ های شاهی، محرک ، ادرارآور و ضد باکتری هستند.در واقع این برگ ها برای درمان بیماری اسکوربوت و بیماری های کبدی مفید هستند.جالب است بدانید که شاهی به عنوان یک پماد بر روی جاهایی که درد می کند و یا آسیب دیده است، نیز به کار می رود و موثر است.
شاهی،خواص شاهی

بدنیست بدانید که تخم شاهی مزه ی تند و تلخی دارد. گفتنی سات که این ماده خاصیت چربی سوزی ، تصفیه کنندگی خون، شیرافزایی، قاعدگی آور، مقوی (نیروبخش) و ادرارآور دارد.لازم به ذکر است که دارویی برای چشم درد است. تخم شاهی قوای جنسی را تقویت می نماید.شاید باور نکنید که تخم شاهی برای مرض جذام، بیماری های پوستی، اسهال خونی ، اسهال، سوء هاضمه، بیماری های چشمی، اسکوربوت، آسم و سرفه مفید است.بهتر است بدانید که تخم شاهی خاصیت سقط کنندگی جنین دارد. در ضمن تخم شاهی خاصیت ملینی نیز دارد.

شاهی،خواص شاهی
فواید شاهی برای سلامتی بدن را بشناسید:

ضد سرطان:جالب است بدانید که به دلیل وجود ویتامین C و E در شاهی این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده در جلوگیری ازبروز آسیب رادیکال های آزاد دارد. در نتیجه یک ماده ی ضد سرطانی می باشد.در واقع شاهی مانع از رشد سلول های سرطانی می شود.درمان کم خونی:قابل ذکر است که شاهی علاوه بر ویتامین C دارای  مقدار قابل ملاحظه ای آهن و اسید فولیک نیز می باشد، از این رو برای اشخاص کم خون مفید و موثراست.بدنیست بدانید که شاهی دارای مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین A و روغن هاى فرار است. به همین دلیل برای مخاط دستگاه تنفسى و در نتیجه مبتلایان به آسم فوق العاده مفیدمی باشد.

شاهی،خواص شاهی

بهتر است بدانید که کسانى که برونشیت دارند یا سرفه هاى سختى مى کنند می توانند هر روز 60 تا 150 گرم عصاره شاهی را مصرف نمایند.لازم به ذکراست که  شاهی مانند خیلی از سبزیجات گروه چلیپاییان مانند کلم، کلم بروکلی و کلم پیچ دارای گلوکوزیدها و روغن خردل (روغن تلخ) می باشد. این مواد، محرک فعالیت کلیه ها هستند و باعث تقویت معده و کیسه صفرا می شوند. از این رو مصرف شاهی به کسانی که سنگ کلیه و مثانه دارند، توصیه شده است.شاهی را در سبزی خوردن و یا به صورت سالاد باید خورد. کسانى که نمى توانند این سبزى را خام بخورند باید آب آن را بگیرند و میل کنند.این سبری ضد سرطان را در سبد سبزیجات خود قرار دهید.

شاهی و خواص آن

مطالب مرتبط:

ریحان

ترخون

شوید

جعفری

گشنیز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.