خواص برگ بو چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

برگ بو چیست،درخت برگ بو چیست،گیاه برگ بو چیست،خواص برگ بو چیست،،خاصیت برگ بو چیست،منظور از برگ بو چیست،کاربرد برگ بو چیست،موارد مصرف برگ بو چیست،نام دیگر برگ بو چیست،مضرات برگ بو چیست،دمنوش برگ بو چیست،فواید برگ بو چیست،خواص دمنوش برگ بو چیست

برگ بو چیست , خواص برگ بو چیست , خاصیت برگ بو چیست , کاربرد برگ بو چیست

در این مطلب از سایت جسارت به خواص برگ بو چیست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

برگ بو چیست

برگ بو (Bay laurel) گیاهی است خوشبو که همیشه سبز است. نام‌های دیگر آن درخت غار و باهشتان می‌باشد.

مالاکوو، دانشمند روسی برای اولین بار اثرات معجزه‌آسا و آرامش‌ بخش آن را کشف کرد.

برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود و معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد.

درخت برگ بو از مقاومت خوبی برخوردار بوده و در مزارع و زمین‌های زیادی با تنوع آب و هوایی مختلف رشد می‌کند ولیکن در مقابل سرمای زیاد حساس است.

در بسیاری نقاط از این برگ به عنوان طعم‌دهنده و کاهش دهنده بو بد غذا در آشپزی استفاده می‌شود.

برگ بو هم خواص درمانی دارد و هم برای آشپزی از آن استفاده می شود.بهتر است بدانید این گیاه ادویه‌ای دارای مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را ایفا می کنند.این گیاه به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود. معمولاً در تمام فصل های سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد.در بسیاری از مکان‌ها برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود ولی استفاده‌ی اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.اصل این رستنی از منطقه‌ی مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می‌ گردد.

برگ بو ، خواص برگ بو , برگ بو چیست , برگ بو در اشپزی , برگ بو در مرغ , برگ بو برای لاغری

خواص برگ بو

بهتر است بدانید درخت آن همیشه سبز است و پوست آن خاکستری تیره و چوب آن خیلی سخت می‌باشد و دارای شاخه های انعطاف پذیر است.در فارسی آن را درخت غار و باهشتان نام نهاده اند و دارای خواص گیاه درمانی زیادی است.در ایران آن را بیشتر به عنوان یک ادویه می‌شناسند و استفاده از آن هم کمتر در غذاها مرسوم می باشد.در صورتی که این گیاه به جز استفاده خوراکی، استفاده های دارویی و باغبانی هم دارد و یک گیاه بسیار مفید و زیبا برای منازل به حساب می‌آید.برگ بو به نام‌های Laurel tree – Bay tree – Lauraceae – Bay leaf شناخته می‌شود.برگ بو گیاهی است خوشبو که همیشه سبز است. نامهای دیگر آن درخت غار و باهشتان میباشد. این گیاه به شکل درخت یا درختچه بوده و مخصوص مناطق گرم زمین است. درخت برگ بو از مقاوت خوبی برخوردار بوده و در مزارع و زمینهای زیادی با تنوع آب و هوایی مختلف رشد میکند ولیکن در مقابل سرمای زیاد حساس است.

خواص برگ بو چیست

این گیاه استفاده‌ی گیاهی و دارویی زیادی دارد.در زیر برخی از خواص این گیاه را برای شما یادآور می شویم :

– در پزشکی برای تقویت معده و به عنوان اشتها آور و نیز برای هضم غذا و به عنوان ادرار آور استفاده می‌شود. همچنین از جوشانده و روغنی که از آن تهیه می‌شود در تورم‌های موضعی استفاده می‌کنند.