تاثیر مصرف چای سبز در دوران قاعدگی و کاهش دردهای عادت ماهیانه

مصرف چای سبز در دوران قاعدگی،تاثیر چای سبز در دوران قاعدگی،خاصیت چای سبز در دوران قاعدگی،خواص چای سبز در دوران قاعدگی،خوردن چای سبز در دوران قاعدگی،چای سبز در دوران قاعدگی،مصرف چای سبز و عادت ماهیانه،اثر چای سبز در دوران قاعدگی

تاثیر مصرف چای سبز در دوران قاعدگی , چای سبز در دوران قاعدگی , مصرف چای سبز در دوران قاعدگی , فواید مصرف چای سبز در دوران قاعدگی

در این مطلب از سایت جسارت به تاثیر مصرف چای سبز در دوران قاعدگی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

چای سبز در دوران قاعدگی

چای سبز نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می آید.در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می پذیرد. چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد.چای سبز فواید زیادی دارد . چای سبز پیشگیری کننده از حمله قلبی و سرطان شناخته شده است و یک تونیک ( تقویت کننده ) بسیار مفید است.این چای دارای خاصیت ضد چربی (از هر نوع آن )و مقوی اعصاب بوده و قدری نیز خاصیت تب بری دارد.چای سبز باعث تقویت معده شده و ضمن دفع سموم بدن، نفخ معده را نیز برطرف می کند ،باعث تقویت حافظه شده و برای افراد افسرده یک داروی ضد افسردگی است.نوشیدن چای سبز باعث نشاط و سرزندگی می شود و استفاده از آن در دروان قاعدگی مفید است

خواص چای سبز در دوران قاعدگی

مواد مهم موجود در ترکیب چای سبز  EGCG  است که با غیر فعال کردن میتوکندری سلول های سرطانی،سبب  از بین رفتن این سلول ها می شود.

تحقیقات نشان می دهد که این ترکیب خواص بالقوه ای در نابودی سلول های سرطانی دیگر نیز دارد.

به گزارش پنجمین سمپوزیم بین المللی در زمینه چای و سلامت در واشنگتن، برخی از مزایای چای سبز عبارتند از :

– پلی فنول موجود در برگ چای سبز باعث کاهش وزن می شود

تحقیقات نشان داده است که چربی دور شکم مصرف کنندگان دایمی چای سبز کاملا متناسب است. چای سبز دارای ترکیباتی هستند که موجب اکسیداسیون چربی می شود.

– ترکیبات موجود در چای سبز از بروز سرطان جلوگیری می کند

برگ چای سبز حاوی پلی فنل است؛ پلی فنل از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. چای سبز از بروز سرطان پروستات جلوگیری می کند.

– چای سبز معمولی باعث سلامت قلب و کاهش فشار خون می شود

معمولا چربی وعده های غذایی باعث افزایش غلظت خون می شود. چای باعث اتساع رگ های خونی می شود و به این ترتیب فشار خون کاهش می یابد.

– چای سبز باعث افزایش تراکم استخوان می شود

پوکی استخوان، عمده ترین نگرانی سازمان بهداشت جهانی است. پلی فنل موجود در چای سبز، باعث استحکام استخوان می شود و

از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند. علاوه بر این، چای باعث تقویت عملکرد عضلات و کاهش التهاب می شود.

از دیگر فواید چای سبز میتوان به کاهش وزن، کاهش تری گلیسیرید افراد چاق و کم شدن سایز دور کمر اشاره کرد. پس بهتر است به جای مصرف داورهای کاهنده وزن ، چای سبز را مصرف کنید.

با نوشیدن سه چهار لیوان چای سبز در طول روز وزن خود را کاهش دهید. البته در نظر داشته باشید که نوشیدن بیش از حد چای سبز کالری سوزی را بیشتر نمیکند. مصرف بیش از اندازه آن تحریک پذیری پایانه های عصبی را دچار اختلال میکند و الکترولیتها و آب بدن را دفع میکند. پس به اندازه چای سبز بنوشید.

تاثیر چای سبز در دوران قاعدگی

یکی از نوشیدنی های مفید برای انسانها چای سبز است.

یکی از تفاوت های متابولیسم بدن مردها و زنها با هم دوران قاعدگی در زنان میباشد.

در دوران قاعدگی متابولیسم بدن از حالت نرمال خارج میشود. نوشیدن چای سبز درد دوران پریود را کاهش میدهد پس از مصرف آن غافل نشوید.

دکتر یو.دی.پی. رازنصیری، متخصص زنان و زایمان بیمارستان کستل‌ استریت اضافه کرد:

چرخه قاعدگی عمدتا به قطبین هیپوفیز هیپوتالاموس در مغز و تخمدان در قسمت لگن وابسته است و چای سبز اثر خاصی بر چگونگی فعالیت آن ندارد.

او ادامه داد: در واقع غذاها و نوشیدنی‌ها آن اثر مورد تصور مردم را بر پریود ندارد؛ بدین معنا که فرضاً اگررر زنی به دلیل پیروی از رژیم غذایی پرچرب دچار اضافه وزن شود،

چاقی عاملی است که می‌تواند بر این چرخه اثرگذار باشد، نه غذایی که خورده. رژیم غذایی پرکالری و مصرف چربی و

قند زیاد از جمله عواملی به شمار می‌رود که در نامنظم بودن قاعدگی دخیل است و

علاوه بر این، خطر گسترش تکینگی رحم هم وجود دارد که می‌تواند منجر به برهم خوردن نظم دوره قاعدگی و بعدها نیز ابتلا به سرطان شود.

تاثیر مصرف چای سبز در دوران قاعدگی , چای سبز در دوران قاعدگی , مصرف چای سبز در دوران قاعدگی , فواید مصرف چای سبز در دوران قاعدگی

چای سبز بیشترین بهره برای زنان را دارد و طبق نتایج یک مطالعه؛ فواید چای سبز برای زنان بیشتر است.

زنانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر مصرف می‌کردند کمتر با

خطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند. این در حالی است که در این مطالعه رابطه‌ای میان مصرف چای سیاه و کاهش خطر مرگ در اثر بیماری قلبی نیافت.

طریقه دم کردن چای سبز در دوران قاعدگی

به ازای هر فنجان آب یک قاشق مرباخوری چای سبز استفاده می شود .

آب به هیچ عنوان نباید در حال جوشیدن باشد . چای سبز را توی فنجان یا قوری میریزیم و در آنرا میگذاریم . ( روی حرارت نباشد ) بعد از 5 دقیق صاف میکنیم .

اگه از نوع کیسه ایی استفاده می کنید کیسه را دربیارید و وقتی سرد شد روی چشم کمپرس کنید که برای رفع خستگی چشم مفیده . .

برای معطر کردن چای می توان به آن مقداری گل یاس، گل سرخ، گل بهار نارنج، نعنا، هل، لیمویخشک یا تازه، چند پر زعفران( بسته به علاقه و ذائقه ) را به صورت ترکیبی یا به تنهایی اضافه کرد.

مضرات چای سبز در دوران قاعدگی

– به دلیل داشتن کافئین، جلوگیری از جذب مواد معدنی مخصوصا آهن می کند.

– خانم های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آنهایی که ضربان قلبشان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند.

– مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می دهد

– زیاده روی در مصرف این چای می تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست شود

– مصرف بیش از حد کافئین که در چای سبز و بعضی از عصاره های آن وجود دارد در بعضی از افراد باعث علائمی مانند عصبانیت، بیخوابی و بیقراری می شود.

– افرادی که دارای بیماری فشار چشم هستند نباید استفاده کنند و افرادی که میگرن دارند میزان مصرف کمی باید داشته باشند.

تاثیر مصرف چای سبز در دوران قاعدگی , چای سبز در دوران قاعدگی , مصرف چای سبز در دوران قاعدگی , فواید مصرف چای سبز در دوران قاعدگی

 از آن جایی که کافئین، میزان قند خون را افزایش می دهد، بیماران دیابتی با احتیاط بیشتری چای سبز را مصرف کنند.

چای سبز در دوران قاعدگی