موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت

موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت در سایت جسارت

برگ بو در غذا ,برگ بو در چه غذاهایی استفاده می شود,استفاده برگ بو در غذا,کاربرد برگ بو در غذا,استفاده از برگ بو در غذا,طرز استفاده برگ بو در غذا,نحوه استفاده برگ بو در غذا,خواص برگ بو در غذا,برگ بو در چه غذایی استفاده میشود,تاثیر برگ بو در غذا,موارد استفاده برگ بو در غذا,از برگ بو در چه غذاهایی استفاده میشود,برگ بو برای چه غذاهایی استفاده میشود

موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت

برگ بو در غذا , برگ بو در چه غذاهایی استفاده می شود , استفاده برگ بو در غذا , کاربرد برگ بو در غذا

در این مطلب از سایت جسارت با موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

برگ بو منبع غنی ویتامین C، A ، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند . ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است. ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.

برگ بو در غذا

برای تهیه چلو گوشت مجلسی : پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با مقدار کمی روغن تفت دهید. گوشت گردن را به کمک قلم‌مو به زعفران آغشته کنید و کمی فلفل روی سطح گوشت بپاشید. گوشت گردن را به همراه پیاز کاراملی شده تفت دهید. به صورتی که کاملا سرخ شود. رب گوجه فرنگی را تفت دهید. میزان مناسبی آب روی گوشت بریزید و چند عدد برگ بو و چوب دارچین در اطراف گوشت قرار دهید و اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت 3 – 4 ساعت بپزد. در صورت تمایل چند حبه سیر، هویج، کرفس و یا فلفل دلمه‌ای برای معطر کردن خوراک استفاده نمایید.

وجود تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک و ریبوفلاوین در این ادویه در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد. علاوه بر این، برگ‌های تازه و قسمت‌های دیگر آن منبع بسیار خوب اسیدفولیک (فولات) هستند و در هر 100 گرم حدود 180 میکروگرم اسیدفولات وجود داردکه در سنتز DNA مفید است و می‌تواند از نقایص احتمالی لوله عصبی در نوزادان پیشگیری کند.

برگ بو در چه غذاهایی استفاده می شود

در اواسط پخت میزان مناسبی نمک به آب گوشت اضافه کنید. (از ریختن نمک مستقیم روی گوشت بپرهیزید.) در اواخر پخت نیز مقداری زعفران برای ایجاد عطر و طعم و رنگ بهتر به گوشت اضافه نمایید. در نهایت زمانی که یک پیمانه آب در قابلمه باقی مانده بود و گوشت کاملا پخته شده بود برگ بو و چوب دارچین را خارج کرده و سس گوشت را صاف کنید و به همراه آب لیمو‌ترش تازه در کنار چلو زعفرانی سرو نمایید.

موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت

برگ بو در غذا , برگ بو در چه غذاهایی استفاده می شود , استفاده برگ بو در غذا , کاربرد برگ بو در غذا

باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند. در تهیه آبگوشت و به همراه نمک، پیاز، کرفس، فلفل سفید و سیاه فوق‌العاده است. از دم‌کرده برگ آن می‌توان یک چای گیاهی عالی تهیه کرد. برای تهیه سس، گوجه‌فرنگی و انواع سس‌ها، یک عنصر ضروری است. چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا به ویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید، لازم است برگ خشکیده آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است. استفاده‌ی زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند. از سوی دیگر خطر سقط جنین ناشی از مصرف این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن آن بر حذر شوند.

استفاده برگ بو در غذا

آموزش استفاده از برگ بو در مرغ برای تهیه سس برگ بو : برگ بو، زیره و تخم گشنیز را در نیمی از کره تفت داده و قارچ‌ را نیز اضافه می‌کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را افزوده و کنار می‌گذاریم. در ظرف دیگری با باقی مانده کره، آرد را تفت می‌دهیم تا خامی آرد گرفته شود. سیر، آب مرغ و ادویه‌ها را با بقیه مواد مخلوط کرده و روی شعله قرار می‌دهیم تا قوام آید. هنگام سرو سس را روی فیله‌ها می‌ریزیم و سرو می‌نماییم.

برگ بو در غذا