سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

انجیر خشک وخواص آن

انجیر خشک وخواص آن

انجیر خشک کالری،انجیر خشک برای معده،انجیر خشک و لاغری،انجیر خشک در بارداری،انجیر خشک و دیابت

لازم به ذکر است که درخت انجیر بومی آسیای غربی و کشورهای مدیترانه می باشد و از آنجا به عربستان ، سوریه و فلسطین  برده شده است .بهتر است بدانید که انجیر درختی است با برگ های زرد و پنجه ای و به رنگ سبز خاکستری که بلندی آن تا شش متر خواهد رسید و به دلیل عدم مقاومت در مقابل سرمای شدید ، در مناطق معتدله و گرمسیر کشت می گردد. جالب است بدانید که درخت انجیر اغلب از سال چهارم شروع به میوه دادن می نماید و تا سن بیست سالگی میوه می دهد.

انجیر خشک،خواص انجیر خشک
ارزش غذایی انجیررا بدانید
بد نیست که بدانید که انجیر، قند زیادی دارد.در واقع 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل داده است. همچنین منبع خوبی از پتاسیم ، منیزیم ، کلسیم ، فسفر و ویتامین های C , B , A می باشد. در واقع انجیر منبع غنی فیبر غذایی می باشد. البته لیگنین یک نوع فیبرغذایی غیرمحلول است که به مقدار زیاد در انجیر وجود دارد و نقش عمده ای در جلوگیری و برطرف کردن یبوست دارد.جالب است بدانید که انجیر منبع غنی فیبر غذایی و نیز منبع خوبی از منیزیم ، کلسیم ، فسفر و ویتامین های C , B , A می باشد.

انجیر خشک،خواص انجیر خشک
انجیر چاق کننده است و برای آنهایی که می خواهند وزن اضافه کنند بسیار مفیدو موثر است . بدین منظور می توان آن را با شیر مخلوط کرد و در بین غذاها میل نمود.
لازم به ذکر است که برای درمان ناراحتی های سینه حدود 20 گرم از خرما ، عناب ، انجیر خشک و مویز را با هم مخلوط کرده و آسیاب می نمایند. سپس این پودر را با یک لیتر آب می جوشانند تا حجم آن به نصف برسد .از این جوشانده می توان به مقدار سه فنجان در روز مصرف نمایید.  قابل ذکر است که جوشانده انجیر خشک درمان کننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی ، کلیه ، ذات الریه ، ذات الجنب ، سرخک ،مخملک و آبله می باشد .

انجیر خشک،خواص انجیر خشک
قابل توجه است که انجیر برای درمان سوء هاضمه مفید و موثر است .
جالب است بدانید که سوپ انجیر بسیار مقوی است و برای افزایش شیر در زنان شیرده مفید است .در واقع برای تهیه سوپ ، انجیر نرسیده را با گوشت بپزیدو میل نمایید.لازم به ذکر است که برای رفع ورم گلو ، 50 گرم انجیر زرد را در 500 گرم شیر ریخته و مدت 15 دقیقه بگذارید بماند. سپس آن را غرغره کنید و مقداری از آن را نیز بنوشید. می توانید آن را با عسل هم شیرین نماییدو میل نمایید.در واقع انجیر خشک جوشیده شده در شیر برای درمان آنژین ، ورم لثه و ورم مخاط دهان مفید و تاثیرگذاراست .

انجیر خشک،خواص انجیر خشک
در باره خرید و نگهداری انجیر بیشتر بدانید
بد نیست بدانید که موقع خرید انجیر دقت کنید که تازه و پوست آن صاف باشد. در واقع اگر بوی ترشیدگی می داد، آن را نخرید ، زیرا این بو نشان می دهد که قند موجود در انجیر تخمیر و میوه خراب شده است.لازم به ذکر است که بدانید که انجیر تازه را حتماً باید در یخچال نگهداری کنید ، ولی انجیر خشک را می توانید در یخچال یا در هوای اتاق نگهداری کنید. البته باید در یک ظرف یا بسته بندی بدون هوا و رطوبت باشد که در اینصورت برای چندین ماه می توان آن را نگهداری کنیدو مصرف نمایید.

انجیر خشک وخواص آن

مطالب مرتبط:

قیسی

بادام زمینی

مویز

بادام هندی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.