سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

تعبیر خواب اسب

تعبیر خواب اسب

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد مجموعه تعبیر خواب اسب سفید سواری قهوه ای سیاه آبی مرده صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.در مجموع اسب کام است و مراد و مقصود. نفایش الفنون نوشته اسب ولایت و دولت است و در عین حال زن.

نفایس الفنون تصریح دارد که اگر کسی در خواب بر اسب سفید نشسته باشد پادشاهی یابد. معبران به طور عموم دم اسب را به خدمتکاران تعبیر کرده اند یا کسانی که از شما حرف شنوی دارند و یا فرمان می برند.

در همین زمینه ابن سیرین می گوید اگر دیدید اسبی دارید که دم پر پشت و انبوه دارد نشان آن است که عده ای زیاد از شما اطاعت و پیروی می کنند.

تعبیر خواب اسب

چنان چه دیدید اسبی در اختیار دارید که فاقد زین یراق و نمد و دهنه است گواه نقصان در پیروزی شما است.

در میان رنگ های اسب که می شناسیم، اسب زرد و سمند چندان نیکو نیست چه این که بر بیماری دلالت دارد.

اسب با رنگ غیر معقول نیز توفیق کاذب است. اسب سفید شرف و عظمت است. اسب سیاه امری است مخاطره آمیز و کاری است دشوار که سر راه شما قرار می گیرد.

سوار بودن بر اسب نیکو است اما فرود آمدن از اسب خوب نیست مگر این که اسب زرد باشد در این صورت به شما نوید می دهد که از بیماری شفا می یابید.

تعبیر خواب پرواز با اسب

ابن سرین می گوید : اگر خواب ببینید که سوار بر اسب شده اید و پرواز می کنید و یا اینکه اسب مثل پرنده ها بالدار می باشد و پرواز می کند نشانه آن است که در دنیا و دین به عزت و شرافت و بزرگی می رسید و یا اینکه صاحب اسب به مسافرت خواهد رفت.

اسماعیل بن اشعث می گوید : اگر خواب ببینید که با اسب پرواز کردید و بعد فرود آمدید یعنی اینکه به وسیله پادشاه هلاک و نابود خواهید شد.


تعبیر خواب اسب بارکش

به گفته فروید دیدن اسب بارکش در خواب نشانه بخت است و هر چه اسب آرام تر باشد کامرواتر است. و اگر خواب ببینید که یک اسب بارکش وارد خانه ای شد نشانه آمدن مردی غریب به آن خانه خواهد بود.


تعبیر خواب اسب سفید

اگر خواب ببینید که مشغول تماشای اسب سفید هستید و یا سوار آن شدید نشانه معاشرت با مردان و زنان خوش برخورد خواهد بود اما اگر اسب سفید کثیف و لاغر باشد نشانه آن است که دوست یا زنی حسود از اعتماد شما سوء استفاده خواهد کرد.

و اگر یک زن خواب ببینید که سوار بر اسبی سفید شده است نشانه این است که شوهرش نسبت به او بی وفا خواهد بود.


تعبیر خواب اسب سیاه

طبق گفته آنلی بیتون اگر در خواب مشغول تماشای اسب سیاه بودید و یا سوار بر آن اسب شدید نشانه آن است که بخت یار شما خواهد بود ولی متوسل به فریب و نیرنگ می شوید و دست به کاری خطا می زنید.


تعبیر خواب اسب به رنگ تیره

دیدن اسب هایی با رنگ تیره در خواب نشانه این است که برخی از لذت های زودگذر را تجربه خواهید کرد.


تعبیر خواب اسب خال دار

دیدن اسب خال دار در خواب نشانه آن است که دست به هر کاری که بزنید سودآور خواهد بود.


تعبیر خواب اسب از نژاد اصیل

اگر خواب ببینید که بر اسبی از نژاد اصیل و رنگ کهر سواری می کنید نشانه این است که به ثروتی دست خواهید یافت و اگر یک زن چنین خوابی ببینید نشانه آن است که او خود را تسلیم پیشرفت های زودگذر و مادیات خواهد کرد.


تعبیر خواب اسب سرکش

آنلی بیتون می گوید :

  • اگر در خواب اسب تندرویی را ببینید و حتی بر آن اسب سوار شدید نشانه آن است که زندگی راحت و آسوده خواهید داشت.
  • اگر در خواب بر اسب سرکش سوار شدید نشانه آن است که در اثر حماقت ، دوست یا زیردستان شما از منافع تان سوء استفاده خواهند کرد.
  • اگر خواب ببینید که اسبی با اسب های دیگر در حال فرار است خواب شما نشانه آن است که خبر بیماری دوستی به گوش شما خواهد رسید.
  • اگر در خواب اسبی از نژاد اصل ببینید نشانه آن است که در یک زندگی بسیار آسوده دست به اعمالی غیر اخلاقی خواهید زد.
  • تعبیر خواب اسب

    جاحظ گوید:

    اسب در خواب به معنی هوای نفس شخص است. اگر شخص در خواب ببیند که اسب سرکشی دارد یعنی نفس سرکشی دارد اما اگر در خواب ببیند اسب رام و مطیع دارد یعنی نفس وی در برابر گناه قوی است.

    اندام اسب در خواب به معنی پادشاه است. اغلب دیدن اسب در خواب به معنی عزت و بزرگی است. اگر در خواب بیند که اسب از محلی خارج شد یعنی یکی از ساکنان آن محل از دنیا خواهد رفت.

    اگر شخص در خواب ببیند که بر اسبی زین دار سوار است یعنی با زنی ثروتمند ازدواج خواهد کرد. حضرت یوسف (ع) دیدن اسب برهنه را در خواب را نشان از خیر و برکت دانسته است.

    تعبیر خواب اسب

    دانیال نبی:

    دیدن اسب تازی در خواب به معنی بزرگی و عزت و مقام است. اگر شخص در خواب ببیند بر اسبی تازی نشته و اسب رام و مطیع است یعنی به عزت و ثروت می رسد. هر چه اسب نیکوتر و ارزشمندتر باشد ثروت و دولت بیشتری از آن تعبیر می شود.

    اگر در خواب ببیند که اسبی به دست آورده یا کسی به او اسبی بدهد و وی بر آن اسب سوار شود یعنی به عرت و بزرگی می رسد. اسب برهنه و بدون زین یا لگام به معنی نقصان در این عزیت و بزرگی است.

    اگر شخص در خواب ببیند که اسبی با دم انبوه و دراز دارد یعنی به اندازه آن ثروت و غلام خواهد داشت و اگر اسب دم بریده ببیند یعنی خادم و چاکری نخواهد داشت. اگر شخص در خواب ببیند که اسبی با اندام ناقص دارد یعنی در عزت و شرف وی نقصانی هست.

    اگر شخص در خواب ببیند که با اسب می جنگد و اسب بر او پیروز می شود یعنی دچار مصیبت و گناه خواهد شد.

    تعبیر خواب اسب

    جابر مغربی:

    اگر شخص در خواب ببیند اسب مادیانی بدست آورده یا کسی به او می دهد و بر آن سوار شود یعنی به زودی ازدواج خواهد کرد. دیدن مادیان سیاه در خواب یعنی زنی خواهد گرفت که شریف و نامدار نباشد. اگر در خواب مادیان ابلقی دارد یعنی زنی خواهد گرفت که مادر و پدر از یک نسل ندارد. مادیان جرمه در خواب به زنی زیباروی تعبیر می شود. ماداین سبز رنگ به معنی زنی دیندار و پرهیزکار است. دیدن مادیان اشقر در خواب یعنی زنی عزیز و باعزت خواهد گرفت. دیدن مادیان کمیت در خواب به معنی زنی خوش رفتار است.

    اگر شخص در خواب مادیانی ببیند که کره دارد اگر کره اسب نر باشد یعنی آن زن  پسردار می شود و اگر ماده بود یعنی آن زن دختر دار می شود.

    خوردن گوشت اسب در خواب به این معنی است که به پادشاه نزدیک خواهد شد. اگر در خواب ببیند در پشت سر مردی نشسته و بر اسب سوار است یعنی آن مرد از او تبعیت خواهد کرد. اگر در خواب ببیند که اسبان در کوچه و خانه او جمع شده اند یعنی به زودی باران می زند و سیلاب می شود.

    تعبیر خواب اسب

    امام صادق (ع) دیدن اسب در خواب را به معانی مختلف مانند عزت، جاه و مقام، پادشاهی و فرماندهی، خیر و برکت و بزرگی و عظمت تعبیر کرده اند.

  • تعبیر خواب اسب دیدن اسب در مجموع بسیار نیکو است. معبران اسلامی نوشته اند که دیدن اسب عربی در خواب نشانی است از عزت و جاه و مقام . اگر کسی ببیند که بر اسب نشسته و اسب رام او می باشد و به سهولت فرمان می برد نشان آن است که بیننده خواب به جاه و مقام می رسد
    تعبیر خواب دیدن اسب های سفید و سیاه در دشت

و به سهولت کامروا می گردد ولی اگر اسب نا آرام و خروشنده بود به زحمت تعبیر خواب اسب و تلاش بسیار پیروزی حاصل می شود. در مجموع اسب کام است و مراد و مقصود
تعبیر خواب دیدن اسب های سفید و سیاه در دشت

. نفایش الفنون نوشته اسب ولایت و دولت است و در عین حال زن. نفایس الفنون تصریح دارد که اگر کسی در خواب بر اسب سفید نشسته باشد پادشاهی یابد. معبران به طور عموم دم اسبتعبیر خواب اسب را به خدمتکاران تعبیر کرده اند یا کسانی که از شما حرف شنوی دارند و یا فرمان می برند.
تعبیر خواب دیدن اسب های سفید و سیاه در دشت

49 bisms.ir 2016 08 30 25 300x196 تعبیر خواب دیدن اسب های سفید و سیاه در دشت

در همین زمینه ابن سیرین می گوید اگر دیدید اسبی دارید که دم پر پشت و انبوه دارد نشان آن استتعبیر خواب اسب که عده ای زیاد از شما اطاعت و پیروی می کنند.

تعبیر خواب اسب , تعبیر خواب اسب سفید , تعبیر خواب اسب سواری , تعبیر خواب اسب قهوه ای

چنان چه دیدید اسبی در اختیار دارید که فاقد زینتعبیر خواب اسب یراق و نمد و دهنه است گواه نقصان در پیروزی شما است. در میان رنگ های اسب که می شناسیم، اسب زرد و سمند چندان نیکو نیست چه این که بر بیماری دلالت دارد. اسب
تعبیر خواب دیدن اسب های سفید و سیاه در دشت

با رنگ غیر معقول نیز توفیق کاذب است. اسب سفید شرف و عظمت است. اسب سیاه امری است مخاطره آمیز و کاری است دشوار تعبیر خواب اسبکه سر راه شما قرار می گیرد.سوار بودن بر اسب نیکو است اما فرود آمدن از اسب خوب نیست
تعبیر خواب دیدن اسب های سفید و سیاه در دشت

مگر این که اسب زرد باشد در این صورت به شما نوید می دهد که از بیماری شفا می تعبیر خواب اسبیابید. درصورتی که بیمار باشید. نوشته اند اسب سبز دین داری است و چنان چه کسی بر مادیان سبز رنگی نشسته در آینده با زنی متقی و پرهیزگار و دین دار رو به رو می شود .
تعبیر خواب دیدن اسب های سفید و سیاه در دشت

معبران مادیان را به زن تعبیر کردهتعبیر خواب اسب اند و کره اسب را فرزند. اجتماع اسبان نشان نزول باران است. از حاجظ نقل شده که اسب در خواب هوای نفس بیننده خواب است. چه مراد و خواست هم نوعی هوای نفس است. هر چه اسب سرکشتر باشد
تعبیر خواب دیدن اسب های سفید و سیاه در دشت

هوای نفس بیشتر و هر چه اسب رام تر باشد تسلط بر نفس آسان تر است و یحتمل کام جوتعبیر خواب اسبیی ممکن تر. باز می گوید اگر دیدید اسبی ناشناخته از خانه بیرون آمد از آن خانه کسی می میرد.

  • دیدن اسب در مجموع بسیار نیکو است. معبران اسلامی نوشته اند که دیدن اسب عربی در خواب نشانی است از عزت و جاه و مقام . اگر کسی ببیند که بر اسب نشسته و اسب رام او می باشد و به سهولت فرمان می برد نشان آن است که بیننده خواب به جاه و مقام می رسد و به سهولت کامروا می گردد ولی اگر اسب نا آرام و خروشنده بود به زحمت و تلاش بسیار پیروزی حاصل می شود. در مجموع اسب کام است و مراد و مقصود. نفایش الفنون نوشته اسب ولایت و دولت است و در عین حال زن. نفایس الفنون تصریح دارد که اگر کسی در خواب بر اسب سفید نشسته باشد پادشاهی یابد. معبران به طور عموم دم اسب را به خدمتکاران تعبیر کرده اند یا کسانی که از شما حرف شنوی دارند و یا فرمان می برند. در همین زمینه ابن سیرین می گوید اگر دیدید اسبی دارید که دم پر پشت و انبوه دارد نشان آن است که عده ای زیاد از شما اطاعت و پیروی می کنند. چنان چه دیدید اسبی در اختیار دارید که فاقد زین یراق و نمد و دهنه است گواه نقصان در پیروزی شما است. در میان رنگ های اسب که می شناسیم، اسب زرد و سمند چندان نیکو نیست چه این که بر بیماری دلالت دارد. اسب با رنگ غیر معقول نیز توفیق کاذب است. اسب سفید شرف و عظمت است. اسب سیاه امری است مخاطره آمیز و کاری است دشوار که سر راه شما قرار می گیرد.سوار بودن بر اسب نیکو است اما فرود آمدن از اسب خوب نیست مگر این که اسب زرد باشد در این صورت به شما نوید می دهد که از بیماری شفا می یابید. درصورتی که بیمار باشید. نوشته اند اسب سبز دین داری است و چنان چه کسی بر مادیان سبز رنگی نشسته در آینده با زنی متقی و پرهیزگار و دین دار رو به رو می شود . معبران مادیان را به زن تعبیر کرده اند و کره اسب را فرزند. اجتماع اسبان نشان نزول باران است. از حاجظ نقل شده که اسب در خواب هوای نفس بیننده خواب است. چه مراد و خواست هم نوعی هوای نفس است. هر چه اسب سرکشتر باشد هوای نفس بیشتر و هر چه اسب رام تر باشد تسلط بر نفس آسان تر است و یحتمل کام جویی ممکن تر. باز می گوید اگر دیدید اسبی ناشناخته از خانه بیرون آمد از آن خانه کسی می میرد.
  • حضرت دانیال گوید:
    اسب تازی را به خواب دیدن، دلیل بزرگی و عز و جاه بود. اگر دید بر اسب تازی نشسته بود و آن اسب مطیع و به فرمان او بود، دلیل که عز و بزرگی دولت یابد، بر قدر نیکوئی و قیمت اسب. اگر دید که اسب را فرا گرفته یا کسی بدو داد و بر وی نشست، دلیل که شرف و بزرگی یابد، لیکن کمتر از آن که در اسب تازی گفتیم و اگر دید از آن اسب چیزی کم بود، یازین یا نمد زین یا لگام، دلیل که بر قدر آن نقصان در بزرگی او بود. اگر بیند اسب وی را دم انبوه و دراز بود، دلیل که بر قدر آن وی را خادمان باشند و چاکران و اگر دم اسب او بریده بود، دلیل که وی را خادمان و چاکران نباشند. اگر بیند چیزی از اندام اسب او ناقص بود، دلیل که به قدر آن از عز و شرف او نقصان بود. اگر دید با اسب جنگ و نبرد همی کرد و اسب غالب بود و فرمانبر وی نبود، دلیل که مصیبت و گناه نماید.

محمد بن سیرین گوید:
اگر بیند بر اسب برهنه نشسته بود، دلیل که مصیبت و معصیت و گناه او بیشتر بود. اگر آن اسب از شخصی دیگر بود،آن چه گفتیم خداوند اسب را بود. اگر دید اسب برهنه بود. لکن مطیع او شد، دلیل بر بزرگی و شرف او بود. اگر بیند بر اسبی نشسته بود و آن اسب بر بام خانه یا بر دیوار ایستاده بود، دلیل آن چه گفتیم از گناه بیشتر و صعب تر نماید. اگر بیند بر اسبی نشسته بود و آن اسب بر هوا می پرید، یا بیند کهم آن اسب را پرها بود و چون مرغ همی پرید، دلیل که وی را شرف و بزرگی بود در دین و دنیا باشد که خداوندش سفر نماید.

ابراهیم کرمانی گوید:
اگر دید بر اسب ابلق نشسته بود، دلیل بر کاری کند که بر وی گواهی دهند. اگر دید بر اسب سیاه نشسته بود، دلیل بر کاری نماید که وی را مال و مهتری حاصل شود. اگر بیند بر اسب کمیت بود، دلیل که از پادشاه قوت و بزرگی یابد. اگر دید بر اسب اشقر (سرخ مو) بود، دلیل است بر صلاح دین و حرمت او از پادشاه. اگر دید بر اسب زرد بود، دلیل که اندک بیماری یابد و بر اسب سمند همین دلیل بود. اگر بیند بر اسب جرمه بود، دلیل است بر خیر و صلاح. اگر دید که بر اسب سلیس بود، دلیل است زن خواهد. اگر دید از اسب فرود آمد، دلیل است از شرف و بزرگی بیفتد. اگر دید از اسب برهنه فرود آمد، دلیل که از گناه و معصیت بازایستد. اگر بیند بر اسب نشسته بود و سلاح تمام پوشیده بود، دلیل که شرفو بزرگی یابد، چنانکه شخص از آن مانع نباشد و دشمن بر او ظفر نیابد. اگر بیند اسب را همی تاخت تا جنگ نماید، دلیل که از وی گناهی در وجود آید با ترس و وهمی بدو رسد، بر قدر تاختن اسب. اگر دید بر اسب نشسته بود و اسب او را در مسجد برد، هیج خیر اندر این نبود، مگر بیند که اسب او را از آنجا بیرون آورد. اگر دید اسب او را مراغمه همی کرد، دلیل که مال و دولت یابد. اگر بیند اسب با وی سخن گفت، دلیل بود که کاری نماید که مردمان از او به شگفت آیند. اگر دید اسب بیگانه در سرای وی درآمد، یا درکوچه وی، دلیل که مدری شرف و نام دار در سرا یا در کوچه وی درآید، به قدر و قیمت اسب و در آنجا مقام سازد. اگر دید اسبی از کوچه او بیرون رفت، دلیل کند که مردی شریف از کوچه او غائب شود، یا بمیرد.

جابر مغربی گوید:
اگر بیند اسب مادیا فرا گرفت، یا شخصی بد داد و بر وی نشست، دلیل که زن خواهد و بر وی مبار بود. اگر بیند آن مادیان به گونه سیاه بود، دلیل کند که آن زن شریف و نامدار نباشد. اگر بییند آن مادیان ابلق است، دلیل کند که زن را مادر و پدر از یک نسل نباشد. اگر آن مادیان جرمه باشد، دلیل که آن زن خوبروی و با جمال است. اگر آن مادیان سبز رنگ باشد، دلیل کند که آن زن دیندار و پرهیزکار باشد. اگر اشقر بود، دلیل کند که آن زن عزیز و خداوند جاه بود. اگر کمیت بود، دلیل که آن زن معاشر و طول دوست بود. اگر دید آن مادیان کره داشت، دلیل کند که زن را فرزند بود، چنانکه اگر کره او نر بود، دلیل که آن زن را پسر است. اگر ماده باشد، دلیل کند که فرزند زن دختر بود. اگر بیند گوشت اسب همی خورد، دلیل که پادشاه او را خواستار شود و به خویشتن نزدیک نماید. اگر دید در پس کسی به اسب نشسته بود، دلیل کند که آن مرد که در پس وی نشسته بود، تابع او شود، اگر بیند اسبان بسیار پیرامون سرا یا کوچه او بودند، دلیل که در آن موضع باران بارد، یاسیلاب روان شود.

اسماعیل بن اشعث گوید:
اگر بیند که بر اسب رهوار نشسته است، دلیل که زن توانگر با صلاح به زنی بخواهد و اگر اهل آن نباشد، وی را به چنین زنی مصاحبت افتد و از او منفعت و نیکوئی یابد. اگر دید گوش اسب او بریده بود، دلیل که پیغام مهتران از او بریده شود. اگر دید اسب بسر درآمد و زود برخاست، دلیل که در بعضی از شغل وی خلل افتد و دیگر بار به صلاح باز آید. اگر دید اسبی خرید بی دم و بر وی نشست، دلیل که زنی بی اصل را به زنی بخواهد. اگر دید با اسب به هوا بر شد و بعد از آن از هوا فرود آمد، دلیل که بر دست پادشاه هلاک شود. اگر دید اسب وی را بدزدید، بیم بود که عیالش هلاک شود. اگر بیند اسب وی گم شد، دلیل که زن را طلاق دهد. اگر دید اسب خویش را بفروخت، دلیل که عز و جاه او کم شود، یا عیال از وی جدا شود. اگر دید بر اسب بازگونه نشسته بود، دلیل که از وی به قصد کاری منکر پدی آید، که در آن وی رامضرت و ملامت بود.

جاحظ گوید:
اسب در خواب، هوای نفس بیننده خواب بود و اگر اسب خویش را سرکش بیند، دلیل که هوای نفس او سرکش باشد و اگر دید اسب خویش مطیع و فرمانبر بود، دلیل که هوای نفس او صعب تر بود به بدی، و بدانکه هر اندامی از اندامهای اسب، نشان بود از پادشاه. اگر خون پادشاه را بر اسب بیند عز و رفعت او بود و مردم عامه اسب به خواب دیدن، عز و بخت بود. اگر بیند اسبی مجهول از محلی بیرون آمد، دلیل که یکی از بزرگان محله از دنیا برود.

خالد اصفهانی :
اسب پالانی به خواب، بخت مرد است و هر چند پالانی فرمانبردار باشد، بخت او مطیع تر و فرمانبردارتر بود. اگر بیند که اسبی پالانی در شهری یا در دهی یا در سرائی شد، دلیل که مردی غریب عجمی در آنجا پدید اید. اگر بیند بر اسبی درازدم نشسته بود. دلیل که وی را تبع زیاده شود، به قدر درازای دم اسب. اگر به خلاف این بیند، دلیل که حال بر وی بد شود و عیش بر وی تنگ گردد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:
دیدن اسب در خواب بر پنج وجه بود.
اول: عزواحترام،
دوم: مقام ومرتبت،
سوم: فرمانروایی،
چهارم: بزرگی وعظمت ،
پنجم: خیرو برکت.
اگر بیند یوزه بر اسب او نشسته است، دلیل که جهودی با زن وی فساد نماید. اگر بیند سگی بر اسب نشسته بود، دلیل که مغی با زن او فساد نماید.

ابراهیم کرمانی گوید:
اگر اسپندان دید، دلیل غم بود. اگر بیند اسپندان همی خورد، دلیل که به قدر آن وی را غم و اندوه رسد. اگر بیند کسی اسپندان بدو داد، دلیل که غمی از آن کس بر دل وی حاصل شود. اگر دید او اسپندان به کسی داد، غمی از او بر دل وی حاصل گردد.

اسماعیل بن اشعث گوید:
اگر اسپندان داشت، لکن نخورد یا به کسی داد، یا از خانه بیرون افکند، دلیل که او را غم و اندوه کمتر بود. استر

مطالب مرتبط :

تعبیر خواب مردگان زیاد نزدیک متحرک در خواب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.