مواد غذایی برای پوست شفاف

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد بهترین و مفید ترین مواد غذایی برای پوست شفاف + جزئیات کامل صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

این سبزی پرخاصیت

اسفناج غذایی مقوی است که باید آن را وارد رژیم غذاییتان کنید. منبع بسیار خوب ویتامین E، A، وC، آهن، کلروفیل، فولیت، منیزیم، فیبر و پروتئین گیاهی است. همه این نوع مواد برای داشتن پوستی زیبا بسیار ضروری هستند. اسفناج همچنین سرشار از آنتی اکسیدانهاست که باعث جلوگیری از انواع امراض پوستی می شود. می توانید اسفناج را در سالاد استفاده کنید. خوردن مرتب اسفناج پوست شما را از داخل تمیز می کند.


بیشتر بخوانید:چگونه چربی پوست را کنترل کنیم؟


یاری رسانی به سبک سویا

سویا یکی از یاری رسانان مهم پوست است. سویا حاوی ایزوفلاون است که تاثیر محافظت کننده در مقابل اشعه ماورای بنفش دارد و ضمناً کلاژن را برای به تاخیر انداختن آسیب ها تقویت می کند. کلاژن حدوداً از بیست سالگی شروع به از دست دادن انعطاف پذیری اش می کند. ذخیره های کلاژن در طی سالیان بدون اینکه تجدید شوند، در نبود غذاهایی سرشار از کلاژن مانند سیرابی و آبگوشتی که استخوان فراوان داشته باشد، کاهش می یابد.

باورتان نمیشود…

خام و یا پخته فلفل قرمز پوستی فوق العاده به شما می دهد. یک عدد فلفل قرمز در روز ۱۰۰ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را برطرف می کند. فلفل قرمز سرشار از ویتامین B6،فیبر و کاروتنوید است که با چین و چروک پوست مقابله کرده و جریان خون بیشتری را به سمت پوست می فرستد و به شما کمک می کند جوانتر به نظر برسید. مصرف فلفل قرمز باعث از بین رفتن آکنه نیز می شود. فلفل قرمز اسنکی بسیار راحت است و تنها دارای ۳۰ کالری است. بنابراین اگر رژیم غذایی دارید و می خواهید وزنتان را کم کنید، بدون اینکه آسیبی به پوستتان برسد، فلفل قرمز را وارد برنامه غذایی روزانه تان کنید.

گوجه برای پوست مفید است یا مضر؟

تحقیقات اثبات کرده اند که گوجه قرمز برای پوست بسیار مفید است. بسیاری از مردم می گویند که خوردن گوجه باعث آکنه می شود. اما باید بگویم گوجه منبع بسیار عالی آنتی اکسیدانها می باشد که به سلامتی پوست کمک کرده و باعث حفاظت از رنگدانه ها می شود. گوجه را به غذایتان اضافه کنید و یا آن را همراه سالاد بخورید. هنگامی که گوجه را می پزید مقدار مواد انتی اکسیدان آن زیادتر می شود بنابراین انواع گوجه های پخته و سسهای گوجه را با خیال راحت بخورید.

چقدر آب می نوشید؟

برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.

پروتئین های حیوانی

سینه مرغ بدون پوست، ماهی، انواع لوبیا، آجیل و مواد غذایی حاوی پروتئین دارای موادی هستند که با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مقابله می کنند. زمانی که پروتئین هضم می شود اسید آمینه هایی آزاد می کند که نقش موثری در ساخت سلول ها دارند. اگر ذخیره این اسید آمینه ها بالا باشد احیا و بازسازی سلول های پوستی و کلاژن به خوبی انجام می گیرد. توصیه می کنیم پروتئین های کم چرب مصرف کنید.

روغنی از جنس گیاهان

روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است که غشای سلول ها را چرب کرده و پوست را نرم و لطیف می کند. روغن زیتون همچنین حاوی میزان اندکی از اسیدهای چرب ضروری دیگری نیز هست که خواص ضدالتهابی دارند. از این گذشته این روغن سرشار از ویتامین E و پولیفنول است. این دو آنتی اکسیدان جلوی تکثیر رادیکال های آزاد آسیب رسان به پوست را می گیرند. توصیه می کنیم در تهیه غذاهای روزانه تان از روغن زیتون استفاده کنید.

تغذیه سالم =پوست شاداب و شفاف

برای کامل شدن ویتامین روی بدن خود غذاهایی مانند صدف دریایی و جگر گوساله مناسب است، این غذاها حاوی روی قابل جذب برای بدن هستند. جوانه گندم یا نان کامل حاوی مقادیر اندکی روی هستند که جذب آنها توسط بدن به سختی انجام می شود. گیاهخواران می توانند از مکمل های روی استفاده کنند.
تغذیه بهترین کمک کننده به پوست است. به این منظور مخلوطی از ویتامین ها و ریزمغذی های ضروری برای متعادل نگهداشتن پوست می توانند کمکتان کنند.پوست شفاف

پوست شفاف

• ویتامین نارنجی

ویتامین C همان طور که شما را سرحال می آورد و انرژی تان را افزایش می دهد، در مقابل رادیکال های آزاد هم، می تواند شما را یاری کند. این ویتامین، سرعت تعمیر و بازسازی DNA سلول هایی را که در اثر اشعه ماورای بنفش تخریب شده اند، بالا می برد. درمان ضد چروک شما که با خشکی پوستتان و پیری زودرس مبارزه می کند، در میوه ها و سبزیجات متمرکز شده است. ویتامین C که تاثیر جذب کننده دارد، در توت فرنگی، کیوی، پاپایا، انگور فرنگی سیاه و … موجود است؛ قطعاً این خوراکی ها باید در لیست غذای روزانه تان قرار بگیرند. سوفی اُرتگا لوئف، متخصص پوست، در همین زمینه یادآور می شود که:«آنتی اکسیدان ها، مانند ویتامین C، A، E، روی و سلنیوم، دفاع سلولی پوست در مقابل اکسید شدن را تقویت می کنند. و این سرمایه ای برای تقویت پوست از داخل بدن، به لطف تغذیه است.»

•یک دفاع طبیعی در مقابل حمله زیر پوستی

اسیدهای چرب از پوست شما محافظت می کنند. مجموعه ای از امگا۳، از دیواره سلول ها در مقابل حمله رادیکال های آزاد که توسط اشعه ماورای بنفش تولید شده اند، محافظت می کند. یک دفاع طبیعی که شما می توانید در اولویت قرار دهید، قرار دادن ماهی در لیست غذایی تان است. در لیستتان این ماهی ها را حداقل دوبار در هفته بگنجانید. ماهی تن، ماهی آزاد، مارکو و ساردین. کنسروها فواید امگا۳ را در خود حفظ می کنند.کسانی که گیاه خوار هستند می توانند منابع مناسبی از امگا۳ را در روغن کلزا، روغن کتان یا گردوی تازه بیابند.

• سویا کلاژن سازی می کند

سویا یکی از یاری رسانان مهم پوست است. سویا حاوی ایزوفلاون است که تاثیر محافظت کننده در مقابل اشعه ماورای بنفش دارد و ضمناً کلاژن را برای به تاخیر انداختن آسیب ها تقویت می کند. کلاژن حدوداً از بیست سالگی شروع به از دست دادن انعطاف پذیری اش می کند. ذخیره های کلاژن در طی سالیان بدون اینکه تجدید شوند، در نبود غذاهایی سرشار از کلاژن مانند سیرابی و آبگوشتی که استخوان فراوان داشته باشد، کاهش می یابد.

چه کسی است که آرزوی داشتن پوستی صاف را نداشته باشد اما اکثر افراد بر این باورند که به دست آوردن آن سخت و پرهزینه استاما در این بخش خواهید خواند که چطور با تغییرات محتویان سبد غذاییتان می توانید آن را به دست آورید.

کاکائو

تاثیر کاکائو بر صاف شدن پوست

کاکائو بخورید
اول از همه مژده به کاکائو خورها که این عادت و علاقه آنها یک دوست خوب برای پوستشان به شمار می رود و برخلاف عقاید برخی ها کاکائو موجب ایجاد آکنه نمی شود اما همانطور که می دانید نباید در مصرف هیچ خوراکی همینطور کاکائو افراط کنید.
ویتامین سی را فراموش نکنید
خوراکی بعدی میوه های زرد و نارنجی رنگ هستند که منبع ویتامین سی هستند و این ویتامین یک عامل قوی در پیشگیری از چروک شدن پوست به شمار می رود پس از این رنگ میوه ها غافل نشوید.
تمشک

این میوه هارا فراموش نکنید.

رنگ آبی و بنفش را در سبد غذایی خود بگنجانید
رنگ دیگر میوه ی محبوب پوست آبی و بنفش است که شامل همان میوه هایی است که در کودکی علاقه شدید به آنها داشتیم مثل زغال اخته, آلو و تمشک که یک مبارز قوی با رادیکالهای آزاد که همان عامل ایجاد بیماری ها و مشکلات پوستی است محسوب شود.
آرد سفید به جای آرد های دیگر
برنج و نان سفید و همینطور کیکهای تهیه شده با آرد سفید دوستان خوبی برای پوست و زیبایی هستند.

پوستی جوان,پاک کردن خطوط چهره

می‌خواهیم به شما بگوییم چه مواد غذایی را چگونه مصرف کنید تا پوستی جوان، شاداب و سالم داشته باشید.

غذا خوردن برای ما یک عادت است؛ بر اساس علایق خودمان و عادت‌های غذایی‌‌مان سفره‌هایی را می‌گسترانیم، اما تنها در زمانی که بخواهیم به هدفی برسیم، مثلا از وزن خود بکاهیم به طور دقیق به آنچه می‌خوریم نظارت می‌کنیم. اکنون می‌خواهیم به شما بگوییم چه مواد غذایی را چگونه مصرف کنید تا پوستی جوان، شاداب و سالم داشته باشید.

غذا خوردن برای پاک کردن خطوط چهره

دکتر دیل پینکاک، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب «با آشپزی پوست بهتری داشته باشید» می‌گوید: رادیکال‌های آزاد، دشمن سلول‌های بدن هستند. سلول‌های پوست هم از این قاعده مستثنا نیستند. «رادیکال‌‌های آزاد در پوست شما باعث ایجاد خطوطی می‌‌شوند که چهره شما را پیر می‌کند. شما با تغذیه درست و انتخاب بهترین مواد غذایی می‌توانید با رساندن مقادیر لازم از آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن‌تان با این رادیکال‌های آزاد بجنگید و پوست‌تان را از آسیب دیدن محافظت کنید.»

۱٫ چهره‌ای بی‌چین و چروک داشته باشید

چه بخورید:

۱٫آووکادو

خیلی از انسان‌ها مواد آرایشی – بهداشتی حاوی ویتامین E را به پوست خود می‌مالند، اما کار بهتر این است که این ویتامین را بخورید آووکادو میوه‌ای غنی از مواد مفید است که پوست را در حالت شاداب نگه می‌دارد و از آسیب دیدن آن توسط اشعه‌های مضر نور خورشید جلوگیری می‌کند.

۲٫ میوه‌های سیتروسی (مرکبات)

مرکبات و میوه‌های موسوم به زرد و نارنجی منابع عالی از ویتامین C هستند. بدن انسان برای ساخت پروتئین ضروری پوست یعنی کلاژن به ویتامین C نیاز دارد. با ساختن کلاژن، پوست منعطف و جوان و شاداب به نظر می‌رسد.

۳٫ ماهی تن

ماهی تن (و تا حدودی ماهی آزاد) منابع غنی از سلنیوم است. این ماده معدنی سلول‌های پوست را از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به عملکرد خوب رشته‌های کلاژن که به پوست برای رهایی از خط و چین و چروک کمک می‌کند.

چه نخورید: کربوهیدرات سفید

کربوهیدرات‌های تصفیه شده مثل کربوهیدرات موجود در برنج، نان و پاستا در واقع منبع غنی قندها هستند. با خوردن این مواد غذایی شما مقدار زیادی قند وارد بدن خودتان می‌کنید و این باعث می‌شود بدن دستور ترشح هورمون انسولین را بدهد. به جای خوردن این مواد به خوردن غلات، مثل غلات صبحانه و نان‌های درست شده با غلات کامل روی آورید.

دستور آشپزی شماره ۱ :

استیک ماهی تن و دورچین سیب‌زمینی (برای یک نفر)

۱- دو قاشق غذاخوری سس سویا، یک قاشق غذاخوری روغن کنجد و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید و آن را یک ساعت در بشقاب نگه دارید، این سس مخصوص استیک شما خواهد بود.۲-یک سیب‌زمینی را تکه‌‌تکه و با روغن کم برای ۲۵ دقیقه آن را سرخ کنید.۳-یک تکه بزرگ ماهی تن را در روغن زیتون بگذارید و آن را در حرارت ملایم، برای هر طرف بین ۵ تا ۱۰ دقیقه سرخ کنید.۴- یک تکه سیر را قطعه‌قطعه کنید و روی تن بریزید، سپس بگذارید هر طرف آن یک تا ۲ دقیقه دیگر بپزد، سیب‌زمینی‌ها را کنارش بگذارید و سس را روی آن بریزید و نوش‌جان کنید.

دستور آشپزی شماره ۲:

دسر آووکادو و عسل مالایی (برای ۲ تا ۳ نفر)

۱- ۱۲۵ گرم گردوی تازه را در ظرفی بریزید، ۴ قاشق چای‌خوری فلکسید و ۵ خرمای تکه‌تکه شده را هم به آن اضافه کنید و در مخلوط‌کن بریزید تا حسابی مواد مخلوط شوند.

۲-یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را به مخلوط اضافه و یک بار دیگر آنها را با هم مخلوط کنید.مواد حاصل را در یک قالب بریزید و برای مدت ۲ تا ۳ ساعت در فریزر بگذارید.

۳- گوشت داخل ۳ آووکادو، ۳ قاشق چای‌خوری عسل و آب ۲ لیموترش تازه را در مخلوط‌کن بریزید، یک قاشق روغن نارگیل اضافه کنید و سپس بگذارید حسابی مواد مخلوط شوند.

۴- مواد به دست آمده در مخلوط‌کن را روی ماده فریزی و سپس آن را برای مدتی در یخچال قرار دهید، سپس با قرار دادن چند تکه لیموترش آن را تزیین کنید.

موادغذایی

همان طور که می گویند شما همان چیزی هستید که میل می کنید درست غذا خوردن به حفظ یک زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم کمک می کند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی که میل میکنید دارید و زمانی که موادی که مصرف می کنید برا یشما مفید است . این شانس را دارید که از چهره ای که می خواهید بر خوردار باشید در اینجا ده ماده غذایی که نه تنها به شما کمک میکند احساس خوبی داشته باشید بلکه کمک می کند چهره ای فوق العاده نیز داشته باشید معرفی می شود:

آب:نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به پوست کمک می کند که ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر کلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس رم می کنید ممکن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن کمک می کند.

ویتامینc :ویتامین c به بدن کمک میکند تا با عفونت ها و بیماری ها مبارزه نماید . این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت کرده و نیز بهبود بیماری ها را تسریع میکند.آیا می دانید که ویتامین c برای ساختن کلاژن ضروری است؟کلاژن به پوست کمک می کند تا الاستیک و در عین حال محکم باقی مانده و در نتیجه پوست بدون چروک باقی بماند.مرکبات توتها گوجه فرنگی گل کلم و کلم بروکلی همگی از جمله مواد غنی از ویتامین c هستند.

چای سبز:چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها است. همچنین نشان داده شده است که مسبب کاهش سطح کلسترول تقویت عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به برخی از انواع سرطان ها می شود.با مصرف چای سبز شما متوجه کاهش وزن خود می شوید . در حالی که از کافئین دریافتی خود نیز احساس رضایت می کنید.

سویا:پروتئین های سویا غنی از آمینو اسید ها ویتامیتE و بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد موجب می شوند که پوست مرطوب و بدون چروک باقی بماند.

مطالب مرتبط :

علت و درمان زخم بستر چیست+مراقبت های پرستاری و درمان

عوارض و موارد مصرف قرص ناپروکسن ۵۰۰ برای چه دردی است