سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

سه نما

مرجع کامل اس ام اس و جوک

تاثیر مضر ویتامین آ بر سلامت استخوان+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد تاثیر مضر ویتامین آ بر سلامت استخوان+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

ویتامین آ یکی از ویتامین های مهم بدن بوده و برای داشتن یک بدن سالم تر و بخصوص برای تقویت سیستم دفاع ایمنی بدن مهم و ضروری است. بعضی افراد تمایل دارند میزان بیشتری از این ویتامین را از راه مکمل های دارویی مصرف کنند ولی محققین میگویند ویتامی آ زیادی میتواند به استخوان های بدن آسیب برساند.

بدن ما ویتامین آ را معمولا از غذاهایی که میخوریم تامین میکند مانند هویچ و سیب زمینی و جگر و ماهی و بعضی از انواع لبنیات و اگر سعی کنیم یک رژیم غذایی متعادل داشته باشیم معمولا بدن ما به ویتامین آ کافی دست پیدا میکند.

محققان میگویند مردان روزانه به ۹۰۰ میکروگرم و زنان ۷۰۰ میکروگرم از این ویتامین نیاز دارد. برای مقیاس بهتر است بدانید نصف لیوان هویچ و یا ۹ گرم جگر حدود ۶۰۰ میکروگرم حدود ۶۶۰۰ ویتامین آ دارند.

حالا محققین سوئدی در یک مطالعه جدید نشان داده اند در آنهایی که بیش از ۱۳ برابر حد توصیه شده ویتامین آ مصرف میکنند استخوان ها ضعیف تر و شکننده تر شد و احتمال شکستگی استخوان بیشتر میشود.

محققان میگویند تنها اگر یک رژیم غذایی متنوع را مصرف کنیم میتوانیم مطمئن باشیم که به احتمال زیاد ویتامین آ کافی به بدن ما رسیده است.

نتایج این مطالعه در مجله Journal of Endocrinology منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.